باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
اولین نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه قزوین راه اندازی شد

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوئین زهرا گفت: اولین نیروگاه خورشیدی بقاع متبرکه استان در امامزاده حلیمه خاتون (س) عصمت آباد راه اندازی شد.

مجید نانکلی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهرستان بوئین زهرا به جهت برخورداری از بقاع متبرکه جایگاه مناسبی در استان قزوین دارد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با توجه به رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه پروژه‌های مهم عمرانی، خدماتی و فرهنگی در سطح بقاع متبرکه شهرستان بوئین زهرا اجرا شده است.

وی افزود: توجه به زیرساخت‌های خدماتی در بقاع متبرکه در کنار توجه به امور مذهبی و فرهنگی از اولویت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوئین زهرا است.

نانکلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از بقاع متبرکه شهرستان بوئین زهرا در حال حاضر خارج از مناطق مسکونی قرار دارند تأمین و تکمیل زیر ساخت‌های این بقاع به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد: امروز تأمین انرژی مطمئن یکی از دغدغه‌های کشور است لذا با توجه به ظرفیت بقاع متبرکه تولید انرژی‌های پاک و نو در بقاع متبرکه به طور جدی دنبال می‌شود.

وی در ادامه از امامزاده منور خاتون (س) شهرک عصمت آباد در بخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا را یکی از بقاع متبرکه شاخص شهرستان بوئین زهرا نام برد و گفت: در این امامزاده اقدامات بسیاری خوبی از جمله بازسازی محوطه، نصب ضریح و … انجام شده بود که در ادامه فعالیت‌های تحول آفرین در این امامزاده احداث نیروگاه برق نیز انجام شد.

نانکلی یادآور شد: نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی در امامزاده منور خاتون (س) اولین نیروگاه برقی در بقاع متبرکه استان قزوین است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوئین زهرا در خصوص ظرفیت نیروگاه برق این امامزاده اظهار کرد: ظرفیت نیروگاه تولید برق امامزاده منور خاتون (س) ۳۰ کیلووات است که با راه اندازی این نیروگاه برق تولیدی این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شد.

وی، هدف از احداث نیروگاه برقی در بقاع متبرکه ایجاد درآمد پایدار و استقلال مالی بقاع متبرکه و همچنین کمک به چرخه تولید برق کشور عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوئین زهرا افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای راه اندازی نیروگاه برق امامزاده منور خاتون (س) عصمت آباد ۲۵۰ میلیون تومان است که این اعتبار بصورت وام از منابع اختصاصی سازمان اوقاف تأمین شده و طی چهار سال از منافع و درآمد حاصل از فروش برق بازپرداخت خواهد شد.

وی گفت: احداث نیروگاه‌های برقی در ۵ بقاع متبرکه شاخص شهرستان بوئین زهرا در دست بررسی است که با تأمین اعتبارات مورد نیاز سایر بقاع متبرکه شهرستان مجهز به نیروگاه خورشیدی خواهند شد که توسعه این نیروگاه‌ها در بقاع متبرکه می‌تواند به تأمین برق کمک کند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی