باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
حفظ سلامتی مردم در عزاداری ماه محرم در اولویت قرار دارد

 معاون سیاسی، امنیتی استانداری قزوین گفت: اولویت مدیران استان حفظ سلامت و بهداشت مردم است و مسئولان هیئت های مذهبی مکلفند دستورالعمل‌های بهداشتی را در عزاداری های ماه محرم رعایت کنند.

منوچهر حبیبی در چهارمین جلسه کار گروه مراسم عزاداری محرم و صفر که روز چهارشنبه با حضور فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، قاسمی دادستان قزوین، حجت الاسلام زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمع دیگری از مسئولان در استانداری قزوین برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم گفت: تاکنون با حضور اعضای کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر چندین جلسه برگزار شده و تصمیمات مناسبی در نحوه برگزاری باشکوه مراسم عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی همزمان چند اولویت در دستور کار مدیران استان قرار دارد که مبارزه با ویروس کرونا، برگزاری مطلوب کنکور و مراسم عزاداری ایام محرم از برنامه‌های مهمی است که تمام توان و ظرفیت استان در مسیر مدیریت شایسته این موضوعات بسیج شده تا در این زمینه هیچ استرس و نگرانی به مردم منتقل نشود.

حبیبی افزود: ۱۴ دستگاه اجرایی با محور اداره تبلیغات اسلامی موظفند در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری نظارت داشته باشند و در این راستا هماهنگی و هم افزایی خوبی در سطح استان قزوین ایجاد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری باید همه عزاداران پروتکل‌های بهداشتی را در برگزاری مراسم ماه محرم رعایت کنند لذا تکلیف همه عزاداران با تاکید ایشان روشن و مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت مهم مدیران استان تأمین و حفظ سلامت مردم در مراسم عزاداری ماه محرم است گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری تهیه شده و آن را به تمام هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی ابلاغ کرده ایم و همه هیئت‌های عزاداری موظف شده اند تمام نکات پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین حرکت دسته‌های عزاداری در معابر عمومی را ممنوع دانست و افزود: حرکت دسته‌های عزاداری به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا که قبلاً به سمت امامزاده‌های شاخص استان صورت می‌گرفت به طور کلی ممنوع شده و فعالیت گروه موزیک در ایام محرم نیز مجاز نیست.

حبیبی یادآور شد: باید فضای شهری رنگ و بوی محرم و عزاداری‌های حسینی بگیرد و فعالیت ایستگاه‌های صلواتی به طور کامل ممنوع است و برپایی ایستگاههای صلواتی فقط برای توزیع ماسک و مواد بهداشتی خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین افزود: از هیئت‌هایی که در سامانه بیرق ثبت نام نکرده اند درخواست می‌کنیم در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند تا بتوانیم برنامه ریزی دقیق‌تری در ساماندهی کارها داشته باشیم.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی