باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
عقلانیت شیعه را در ایام محرم نشان دهیم/ معرفی سبک مدیریت رجایی

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با عمل به منویات مقام معظم رهبری، علما و کارشناسان بهداشتی در عزاداری های محرم، عقلانیت شیعه را به جهان نشان می دهیم.

 لطف الله سیاهکلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که روز پنجشنبه در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی برگزار شد اظهار داشت: امروز کارکرد رسانه‌ها تغییر کرده و باید سبک زندگی سالار شهیدان، پیامبر گرامی اسلام، و مولای متقیان را در رسانه‌ها بازگویی کنیم تا این رفتارها در جامعه پیاده شود.

وی بیان کرد: اگر امروز به اخلاق توجه نکنیم آسیب می‌بینیم و نهادینه کردن اخلاق و رفتار دینی در جامعه نیازمند همراهی رسانه‌های گروهی است تا این نیاز به خوبی احساس شود.

سبک زندگی شهید رجایی را تبلیغ کنیم

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: در حالی که شخصیت بزرگواری چون شهید رجایی داریم و می‌توانیم الگوهای عملی در مدیریت و سبک زندگی را به مردم و مدیران معرفی کنیم اما از آن غفلت کرده ایم و از این روش اخلاقی دور شده ایم.

وی افزود: بی توجهی به اخلاق شهید رجایی موجب شده امروز در مدیریت دولتی از برخی ارزش‌ها فاصله گرفته ایم و به جای ساده زیستی شاهد تشریفات و به جای تکریم مردم شاهد بی توجهی به مطالبات هستیم.

سیاهکلی اظهار داشت: متأسفانه سالهاست سبک زندگی شهید رجایی را فراموش کرده ایم و مسیر تجمل گرایی را رفته ایم و هفته دولت فرصت مناسبی است تا در زندگی شهید تفکری دوباره کنیم.

وی گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ روحیه ایثار، گذشت، صبوری و حس نوع دوستی است که باید آن را در محرم تقویت کنیم.

عقلانیت شیعه را در عزاداری‌های محرم نشان دهیم

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه‌های ماه محرم باید عقلانیت شیعه را نشان دهیم و ضمن توجه به عزاداری‌های مذهبی به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دهیم.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا امروز مناسبت‌های دینی و برنامه‌های محرم را تحت تأثیر قرار داده اما علمای ما نشان دادند نواندیش هستند و با تبعیت از رهنمودهای رهبری و توجه به نکات بهداشتی ضمن برگزاری مراسم عزاداری در تعداد محدود و شرایط اعلام شده به حفظ معنویت در جامعه هم اهمیت می‌دهند.

سیاهکلی بیان کرد: بدخواهان در فضای مجازی تلاش کردند تا بگویند کلام علما نافذ نیست اما در ایام محرم به جهانیان نشان خواهیم داد قادریم از شعائر دینی و مناسبت‌های خود با حفظ پروتکل‌ها صیانت کنیم.

وی بیان کرد: کلید واژه محرم در سال جاری این است که نگذاریم بیماری کرونا در این شرایط اقدامات ما و برنامه‌های دینی را زیر سوال ببرد لذا بهتر است با مردم صحبت کنیم و تبعیت مردم ازعلما را در رسانه‌ها نشان دهیم.
مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۳۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی