لطف الله سیاهکلی روز شنبه از مجموعه بزرگ تولید کاشی و سرامیک آپادانا سرام که به تازگی با رفع مشکلات مدیریتی وارد چرخه تولید رسمی شده است بازدید کرد و از مدیریت منطقی و کارشناسی در احیای این واحد مهم تولیدی تشکر کرد.

سیاهکلی در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید با چرخه تولید در این مجموعه مدرن و های تک که برای بیش از 700 نفر شغل ایجاد کرده است آشنا شد.

کاشی 2

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: این مجموعه بزرگ و شاخص که می توانست بیش از یک هزار شغل ایجاد کرده و درآمدهای صادراتی خوبی برای کشور و استان داشته باشد متاسفانه به دلیل مدیریت هایاشتباه از چرخه تولید خارج شده بود که در یک سال اخیر با انتخاب مدیری توانمند شاهد شکوفایی این واحد و تولید قابل توجه در آن هستیم.

 

وی اضافه کرد: جای تاسف دارد که برخی از مدیران ما بویژه در حوزه صنعت هیچ درک درستی از مدیریت و تولید ندارند اما به واسطه رانت و آشنایی با افرادی خاص وارد مجموعه های تولیدی شده و به جای کمک به اشتغال و اقتصاد، موجب نابودی سرمایه های کشور شده اند.

سیاهکلی تصریح کرد: شرکت آپادانا سرام بیش از 27 خط تولید داشته و با هدف توسعه صادرات در استان راه اندازی شده اما وقتی افراد نالایق را وارد این مجموعه کردیم براحتی هم اشتغال و هم تولید و هم صادرات و سرمایه های خود را از بین بردیم.

وی اظهارداشت: وقتی در واگذاری شرکت ها و تعیین مدیر در بخش دولتی به شایسته سالاری و تخصص اهمیت نمی دهیم نباید منتظر بهره وری  و تولید باشیم بلکه باید از دولت هزینه کنیم تا ضعف مدیریت ها را برطرف کنیم.

آپاانا سرام

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز با جرات باید اذعان کرد که تولید در کشور مظلوم واقع شده و حامی جدی ندارد و کارآفرینان و تولیدکنندگان واقعی که هنوز در این عرصه هستند تنها با عشق به کشور و حل چالش های اقتصادی در کار باقی مانده اند ولی ما هنوز قدر آنها را نمی دانیم و با سوء مدیریت روزگارشان را سیاه کرده ایم.

معلم و تولیدکننده باید در کشور تکریم شود

وی گفت: اعتقاد دارم در کشور دو گروه بویژه معلم و تولیدکننده واقعی باید تکریم شود و جایگاهش رفیع باشد چون به اقتصاد، اشتغال، کسب درآمد و تولید و عمران و آبادانی کشور کمک می کند اما متاسفانه سیاسیون ما بیشتر مورد توجه قرار دارند و این وضعیت هزینه سنگینی به کشور تحمیل کرده است.

سیاهکلی یادآورشد: اگر تولید رونق بگیرد واسطه گری و دلالی رخت بر می بندد و امروز هر کس در تولید نقش دارد باید محترم شمرده شود زیرا اگر بخواهیم اعتماد به نفس و استقلال اقتصادی و سیاسی داشته باشیم و همچنان مقابل  آمریکا بایستیم باید تولید خود را جدی بگیریم.

احیای کارخانه آپاداناسرام یک موفقیت بزرگ است/ برای حل مشکلات تولید نسخه درست بنویسیم

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با تقدیر از مدیریت منطقی و علمی دکتر بابایی در شرکت آپادانا سرام اظهارداشت: راه اندازی خطوط تولید این کارخانه پس از چند سال که با شناسایی درست مشکلات و اتخاذ راهکار مناسب صورت گرفته یک اتفاق بزرگ است که جای تقدیر دارد و در کمیسیون صنایع آماده هر گونه کمک و حمایت برای توسعه این واحد صنعتی هستیم.

وی بیان کرد: مدیریت جدید در این واحد بخوبی توانسته چالش ها و نقاط ضعف را شناخته و بعد از سالها توقف فعالیت، این کارخانه را در مسیر تولید و درآمدزایی قرار دهد و ما نیز در استان باید برای حل مشکلات واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و یا تعطیل شده یک تیم کارشناسی برای حل مشکلات تولید راه اندازی کنیم و با نسخه ای درست چرخه تولید را به حرکت درآوریم.

سیاهکلی بیان کرد: خیلی از شرکتهای صنعتی را به دلیل محاسبات غلط نابود کرده ایم و با داشتن نیروی کار و انرژی ارزان و این همه بازار صادراتی به دلیل سوء مدیریت قادر نیستیم تولید خوبی داشته باشیم.

سرامیک

وی اظهارداشت: درک درست از مشکلات و ارایه راهکار منطقی و کارشناسی می تواند ما را به اقتصاد پویا برساند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکت آپادانا سرام با تولیدات کیفی و متنوع خود ظرفیت خوبی برای حضور در بازارهای جهانی دارد و آمادگی داریم برای برند سازی و اجرای طرح توسعه حمایت لازم را در مجلس انجام دهیم.

در ادامه علی بابایی مدیرعامل شرکات آپادانا سرام گزارشی ز نحوه احیای این واحد تولیدی ارائه کرد.

برنا