باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پنج هکتار از اراضی دریاچه اوان برای ایجاد زیرساخت گردشگری اختصاص یافت

 معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: پنج هکتار از اراضی حریم دریاچه اوان الموت شرقی در فاز اول ساماندهی این جاذبه طبیعی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله مراکز اقامتی اختصاص یافته است.

نادر محمدی  با اعلام این خبر افزود: این اراضی با طی کردن تشریفات قانونی در اختیار بخش خصوصی متقاضی سرمایه گذاری در این دریاچه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح بازنگری در طرح جامع گردشگری دریاچه اوان،اظهار داشت: پس از تکمیل مطالعات و تصویب آن در کارگروه های مربوطه استانی که پیش بینی می شود تا پایان امسال انجام شود، ایجاد زیرساخت های رفاهی از جمله اماکن اقامتی از سوی سرمایه گذار در این مجموعه آغاز می شود.

این مسوول با بیان اینکه طرح های گردشگری در جاذبه های طبیعی همچون دریاچه اوان با رعایت مسایل و ملاحظات زیست محیطی اجرا می شود،افزود: بر همین اساس پیش بینی شده تا اماکن اقامتی ویژه اسکان گردشگران در دریاچه اوان از نوع پیش ساخته باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار داشت: فاز اول ساماندهی دریاچه اوان شامل محوطه سازی و بهسازی مسیر ورود و خروج به دریاچه، ، ساخت آلاچیق و واحدهای اقامتی و پذیرایی و ایجاد مراکز تفریحی با هدف کمک به جذب گردشگر است.

محمدی افزود: با تهیه زیرساخت ها و امکانات مطلوب در دریاچه اوان می تواند سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور به این نقطه بود.

دریاچه اوان به عنوان یکی از جاذبه های مهم طبیعی استان قزوین که در ۸۰ کیلومتری شمال شرق شهر قزوین و در بخش رودبار الموت شرقی شهرستان قزوین قرار دارد.

این دریاچه در ارتفاع هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و عمیق ترین بخش آن ۵/۷ متر عمق دارد. 

بر اساس آخرین آمار، این دریاچه با بیش از ۷۰ هزار مترمربع مساحت از محیط پیرامونی خود آبی دریافت نمی کند و تنها منبع تغذیه آن چشمه های زلال  کف خود دریاچه است. 

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی