باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رییس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اولویت پرداخت تسهیلات به آندسته از طرح‌های عمرانی تعلق گیرد که دارای پیشرفت فیزیکی بالا هستند و تا پایان کار دولت به سرانجام می‌رسند.

 مهدی جمالی نژاد  در نشست شهرداران استان قزوین که در فرمانداری تاکستان برگزار شد، افزود: بیش از ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی با بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز در کشور باقی‌ مانده است که با تقسیم‌بندی آن‌ها، پروژه‌هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند در اولویت کمک‌های مالی خواهند بود.

جمالی نژاد گفت: البته تأمین این میزان اعتبار از سوی دولت در چنین شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ممکن نیست که باید از بخش خصوصی برای تکمیل این طرح‌ها استفاده کرد.

وی خلاء سرمایه گذاری و مشارکت پذیری بخش خصوصی را یکی از چالش‌ها و عامل کاهش سطح درآمدی شهرداری‌ها دانست و گفت: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی مستقل و غیردولتی باید بتوانند با خلاقیت و کمک گرفتن از سرمایه گذاران بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی و ایجاد درآمد پایدار حتی برخی کمبودها در سایر بخش‌ها را نیز جبران کنند.

این مسوول گفت: توزیع متوازن جمعیت و خدمات در شهرهای کشور در رأس برنامه‌های وزارت کشور است و کمک‌های ریالی و بودجه‌ای به شهرهایی که زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت داشته باشند در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نوسازی و خرید ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله برنامه‌های اولویت دار است، افزود: تفاهم نامه ساخت و خرید هزار دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی درون شهری و مجموعه‌های تابعه آن امضا شده است و وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها آمادگی خرید بیشتر برای تجهیز قوی‌تر ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور را دارد.

شهرداری‌ها در شهرهای کوچک‌تر به حمایت بیشتری نیاز دارند

استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: شجاعت،تعهد،تدبیر،سعه صدر،هماهنگی در امور و استفاده از ظرفیت‌ها هنر یک مدیر شهری محسوب می‌شود.

هدایت الله جمالی پور گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، شهرداری‌ها در شهرهای کوچک و کم جمعیت نیاز به حمایت بیشتری دارند و باید تدابیر حمایتی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت نیروهای انسانی در شهرداری‌ها که یکی از درخواست‌های این نهاد است در حال پیگیری بوده و به زودی انجام خواهد شد.

استاندار قزوین در خصوص بوی بد جایگاه پسماند محمدآباد، گفت: به زودی با انجام فرآیند کارشناسی توسط اداره کل محیط زیست استان،شهرها و روستاهایی که از بوی بد سایت پسماند محمدآباد رنج می‌برند از پرداخت عوارض معاف می‌شوند.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی