باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
برخورد قاطع دستگاه قضا با برداشت غیر مجاز از منابع آبی باغستان

معاون دادستان قزوین گفت: طبق قانون احقاق حقوق عامه و به منظور حفظ میراث ملی با هر گونه برداشت غیر مجاز از منابع آبی باغستان برخورد قاطع می‌شود.

 دومین نشست کارگروه صیانت از باغستان سنتی قزوین با حضور باغداران، سرپرست سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین، رئیس شرکت آب منطقه‌ای قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی قزوین، اعضای شورای شهر، اعضای سمن‌های فعال محیط زیست و معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین برگزار شد.

فولیان در این نشست با اشاره به مشکلات کم آبی باغستان‌های سنتی قزوین و لزوم رفع مشکلات بر سر راه حفظ و حراست از این میراث ملی اظهار کرد: وقتی دادستانی در موضوعی ورود می‌کند به این معنا است که در این موضوع و در احقاق حقوق عامه مشکلی وجود دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: طی سالیان گذشته آتش، بی‌توجهی، تبر، برنامه‌های راه و شهرسازی نادرست و سوءمدیریت موجب آسیب جدی به باغستان‌های سنتی قزوین شده است و در این کارگروه قصد داریم قدم به قدم و با همکاری مسئولین و افراد مطلع و ذی نفع این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم و آنها را رفع کنیم.

فولیان گفت: در جلسه اولی که در خصوص رسیدگی به مسئله منابع آبی باغستان سنتی قزوین داشتیم تصمیماتی اتخاذ شد ولی متأسفانه برخی از اشخاص و دستگاه‌های مربوطه نسبت به ارائه گزارش و با اعمال مصوبات کوتاهی‌هایی داشته‌اند.

وی بیان کرد: با بررسی‌ها و نظر خواهی هایی که در این جلسه شکل گرفت یکی دیگر از مشکلات بر سر راه باغستانها انبار انبار ضایعاتی هستند که در این مناطق دارند و ذیل واحدهای صنفی قرار ندارند و هیچ‌گونه مجوزی هم برای کسب و کاری که در باغستان‌ها راه انداخته‌اند کسب نکرده‌اند که ظرف مدت ۱۰ روز آینده مناطق حضور این مشاغل قلع و قمه خواهد شد و آن دسته از افرادی که در این زمینه و در این منطقه پروانه کسب کرده‌اند به طور قانونی ابطال پروانه آنها صورت خواهد گرفت.

معاون دادستان قزوین افزود: موضوع بعدی مسئله امنیت باغستان است که گویا توسط برخی از معتادین تهدید می‌شود، این موضوع با همکاری پلیس و با استفاده از طرح نگهبان محله قابل مدیریت است و جمع آوری معتادین هم باید در این زمینه در دستور کار قرار بگیرد.

این مسئول توضیح داد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی امروز مانند گذشته امکان تحویل مستقیم معتادین به کمپ‌ها وجود ندارد، در صورت مواجهه با این افراد ابتدا شرایط قرنطینه مهیا می‌شود و پس از مشخص شدن عدم ابتلاء به ویروس کرونا معتادین به کمپ‌های ترک اعتیاد ارجاع خواهند شد.

فولیان یادآور شد: معتادین در این مناطق برای خود پاتولوژیک هایی دارند که باید این محل‌ها شناسایی و ظرف مدت یک هفته تخریب و پاکسازی شود.

وی به برخورد قاطع با هر گونه دست درازی به منابع آبی باغستان اشاره کرد و گفت: هر برداشت آبی که به صورت غیر مجاز از منابع آبی باغستان انجام شود، هر گونه برداشت بدون داشتن پروانه و مجوز و برداشت‌های خارج از پروانه به طور قطع با برخورد قانونی رو به رو خواهد شد.

معاون دادستان قزوین در پایان یادآور شد: موارد یاد شده در صورت ارائه مستندات قانونی بدون فوت وقت اجرا خواهد شد.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی