به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  جلسه شورای زکات استان قزوین روز چهارشنبه با حضور آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین، رئیس کمیته امداد کشور، استاندار، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد.

سید مرتضی بختیاری در این مراسم اظهار کرد: در مصوبه شورای زکات ۶۰ درصد جمع آوری زکات واجب و مستحبی در راستای کمک به نیازمندان و ولی نعمتان زیرپوشش کمیته امداد و مددجویان زیرپوشش بهزیستی هزینه می‌شود که در استان قزوین ۷۳ درصد زکات در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ رقم ۱۸ میلیارد تومان جمع‌آوری زکات در استان بود ولی عملکرد ۲۰ میلیارد تومان بود و در سال جاری هم ۲۲ میلیارد تومان زکات در استان باید جمع‌آوری شود که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان جمع‌آوری شده و تا پایان سال هم این رقم افزایش می‌یاید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در سراسر کشور در سال ۹۸ در بودجه ۶۴۰ میلیارد تومان برای زکات پیش‌بینی کرده بودیم که ۴۰ میلیارد تومان افزایش در رقم جمع‌آوری زکات داشتیم.

 

وی افزود: با کار شورای زکات استان، ائمه جمعه و تفاهم نامه‌ای که با سازمان تبلیغات داشتیم در اجرای مصوبه شورای زکات و تمامی روحانیون مستقر در روستاها، همراهی برای جمع‌آوری زکات داشتیم که تزکیه مال است و لقمه حلال را وارد مال می‌کند.

بختیاری گفت: ما در بودجه سال ۹۹ رقم ۸۲۰ میلیارد تومان در حوزه جمع‌آوری زکات در نظر گرفتیم و در ۲ تا سه هفته قبل گزارشی که ارائه شد نشان داد، این رقم به عدد یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی می‌شود جمع‌آوری زکات تا پایان سال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان (زکات نقدی و غیرنقدی) برسد که عدد قابل قبولی است.

برنا