باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
یادواره شهید حسن پور و شهدای عملیات خیبر برگزار می‌شود

فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: یادواره شهدای عملیات خیبر و شهید رضا حسن پور برگزار می شود.

مهرداد افروزی در نشست خبری که بعد از ظهر چهارشنبه در دفتر فرماندهی ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) برگزار شد اظهار کرد: همه ما مدیون ایثار و گذشت شهدا هستیم و حداقل کاری که می‌توانیم برای ادامه دادن راه شهدا انجام دهیم زنده نگه داشتن خاطرات، آرمان و یاد آنها است.

فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) قزوین ادامه داد: اگر ما در زمان دفاع مقدس در کنار شهدا در میدان نبرد علیه ظلم حضور نداشته‌ایم امروز می‌توانیم با پا گذشتن در مسیر آنها گوشه‌ای از ایثار آنها را جبران کنیم و همان طور که رهبر عزیزمان فرموده‌اند این امکان وجود دارد که در خصوص هشت سال دفاع مقدس ۸۰ سال کار فرهنگی و بصیرتی انجام شود.

وی بیان کرد: تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) در نظر دارد به منظور گرامی داشت عملیات غرورآفرین خیبر و ایجاد یک شناخت عمیق‌تر در نسل جوان از سردار سرافراز اسلام شهید رضا حسن پور یک دهه یادواره این عملیات و شهید عزیز را برپا کند.

وی به عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: عملیات غرورآفرین خیبر یک عملیات جامع خاکی آبی بود که در اسفند ماه سال ۶۲ عملیاتی شد. در خصوص این عملیات بیش از یک سال کار اطلاعاتی در منطقه هورالعظیم انجام شد که نتیجه آن سرافرازی سپاه اسلام بود و به قدری این عملیات با دقت و ظرافت شکل گرفته است که امروز هم در بسیاری از دانشگاه‌های جنگ و نظامی سراسر دنیا به عنوان یک نمونه خاص مورد تدریس قرار می‌گیرد.

افروزی اضافه کرد: از سوم الی ۱۴ اسفند ماه سال جاری برنامه یادواره شهید حسن پور جانشین فرماندهی لشگر ۱۷ علی بن ابوطالب و ۱۰ تن از فرماندهان گردان‌های رزم استان قزوین به صورت خاص به همت این تیپ برگزار خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این دهه می‌خواهیم به صورت ویژه به زوایای اخلاقی و شخصیتی سرداران سرافراز اسلام بپردازیم و برنامه‌های متعدد فرهنگی با محوریت این عزیزان برگزار خواهد شد.

فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی سید الشهدا انقلاب هستند و لازم است که طی ۴۰ سال در هر جایگاهی که در توان داشتند در خدمت انقلاب و اسلام بودند و ما نیز امروز در فرصت این یادواره یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین توضیح داد: با توجه به محدودیت‌های بیماری کرونا برنامه‌های یادواره به صورت نمادین و با حضور کادر تی پ۸۲ برگزار می‌شود و در عین حال برنامه‌های با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین و فضای مجازی در دسترس عموم قرار می‌گیرد تا بتوانند از آن بهره کافی ببرند.

سعید کافی گفت: در بازه زمانی سوم تا ۱۴ اسفند ماه برنامه‌های نظیر گل باران گلزار شهدای قزوین و گلزار شهدای گمنام ستاد سپاه قزوین، مسابقات ورزشی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین، برگزاری نمایشگاه ویژه سبک زندگی و عکس‌های شهدای خیبر، دیدار با خانواده شهید حسن پور، دیدار جانبازان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) و… از برنامه‌های ما در این دوران خواهد بود.

دبیر یادواره شهدای عملیات خیبر یادآور شد: بخش‌هایی از مستند هور در این دوره زمانی در ۱۰ قسمت در شبکه قزوین به نمایش در خواهد آمد همچنین بخش‌هایی از ای مستند که به صورت ویژه به شخصیت شهید حسن پور می‌پردازد مورد توجه خواهد بود.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی