باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آزادسازی شد

پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۲۸ ب.ظ
۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آزادسازی شد

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸۸ هکتار از اراضی باغی و زراعی استان که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند امسال آزادسازی شده و به وضع سابق بازگشتند.

پرویز عبدی اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ کمیسیون ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی طی سال جاری بناهای غیرمجاز ایجاد شده در سطح ۸۴ هکتار از زمین های کشاورزی در حین احداث و اجرا شناسایی و قلع و قمع شد.

این مسوول افزود: با قلع و قمع های انجام شده ۶۸۱ قطعه از زمین های کشاورزی استان قزوین که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند، آزادسازی شده و به وضع سابق بازگشتند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای احکام قطعی مراجع قضایی نیز امسال شاهد آزادسازی چهار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین بودیم.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در قالب اجرای این احکام صادر شده از مراجع قضائی ۹۸ قطعه از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شد و بناهای احداثی در آنها اعم از اتاقک، دیوار و حصارکشی قلع و قمع و تخریب شد.

وی در ادامه از تشدید گشت های یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ماموران این یگان در صورت مشاهده تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در محل اقدام به قلع و قمع بناهای احداثی می کنند.

عبدی افزود: اراضی کشاورزی در کشور ما محدود هستند و صیانت از آنها برای حفظ امنیت غذایی بسیار مهم و ضروری است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی