نصرت اله علیرضایی فرماندار شهرستان آوج در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان که روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان و اعضای ستاد در فضای باز فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: امروزه بخش زیادی از اخباری که در فضای عمومی و در عرصه رسانه های مکتوب و مجازی منعکس می شود، مربوط به آمار ابتلا و فوتی های مربوط به کرونا است لذا پیشگیری و مقابله با این ویروس اولویت اول مسئولان و گروه ها و اقشار مختلف است.

وی افزود: این شرایط باعث شده، انتخابات امسال نیز تحت الشعاع این بیماری همه گیر و خطرناک قرار گرفته و تنور انتخابات آنچنان که باید و شاید هنوز داغ نشده است.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان آوج با تقدیر از مجموعه مدیران، اصناف و اقشار مختلف مردم در همراهی با مدیریت و کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: حفظ جان و سلامت شهروندان مهمترین اولویت و دغدغه مسئولان در شرایط کنونی است و از اینکه معیشت و زندگی اقتصادی مردم به واسطه تعطیلی فعالیتها مختل شده نگرانیم.

علیرضایی بیان کرد: به هیچ وجه به تعطیلی کسبه و بازار راضی نیستیم اما ناگزیر باید تصمیماتی اتخاذ کنیم که سلامت و جان مردم به خطر نیفتد.

 

وی با تاکید بر تسریع در فرآیند واکسیناسیون تصریح کرد: در دور دوم واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در اولویت تزریق واکسن قرار دارند که تعداد این افراد در شهرستان آوج بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ نفر است.

علیرضایی عنوان‌کرد: همه مدیران و کارکنان ادارات که در طرح ۱۰ روزه تعطیل هستند باید در خدمت ستاد شهرستان باشند و در نظارت و بازرسی ها به گشت های کنترل و بازدید های روزانه از ادارات و اصناف کمک کنند.

آوج 3

فرماندار شهرستان آوج گفت: مدیران ادارات در انعکاس برنامه ها و فعالیت های روزانه در پیشگیری و مدیریت کرونا دچار ضعف و نقص هستند و انعکاس مجموعه فعالیت ها و اقدامات قطعا در بالابردن سطح آگاهی شهروندان، فرهنگ سازی و حساس کردن اقشار و گروه های مختلف جامعه برای همراهی و همکاری با دست اندرکاران و مسئولان شهرستان نقش موثری دارد.

وی افزود: در بازرسی و گشت ها نباید از محیط ها و فضاهای روستایی که بخش غالب جمعیت شهرستان را در خود جای داده اند، غفلت کرد و توجه به این موضوع باید جدی باشد.

علیرضایی گفت: در این شرایط دیگر روش تذکر به متخلفین جوابگو نیست و باید واحد متخلف پلمب شود.

فرماندار آوج یادآورشد: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی مجددا و با شدت بیشتری باید با محوریت سپاه در دستور کار قرار گیرد و نیروی انتظامی ترددهای شبانه خودروها و ماشین آلات در محورهای اصلی و مواصلاتی را با جدیت بیشتری کنترل و مدیریت کند.