باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
سهم‌خواهی اجازه نداد شورای شهر آنطور که باید عمل کند

سخنگوی جبهه اصلاحات استان قزوین گفت: شورای شهر قزوین به دلایلی مثل برخی سهم خواهی ها و ویژه خواهی ها نتوانست آن طور که لازم بود، عمل نماید.

رحیم سرکار با اشاره به برنامه‌های جبهه اصلاحات استان قزوین در رابطه با انتخابات شورای شهر اظهار کرد: اصلاح طلبان همیشه در انتخابات‌ها تلاش می‌کنند علی رغم تمام کارشکنی‌های نهادهای نظارتی مشارکت فعالی داشته باشند.

سخنگوی جبهه اصلاحات استان قزوین ادامه داد: در این دوره انتخابات اصلاح طلبان از چند ماه پیش از انتخابات جلسات خود را فعال کردند و رایزنی خود را با کاندیدهای انتخابات شروع نمودند و برنامه لازم را مدون کردند و منتظر انجام فرایند انتخابات در وزارت کشور شدند.

وی عنوان کرد: تلاش اصلاح طلبان این دوره معطوف به این است که برای تمام شهرستان‌ها کاندیدا داشته باشند و کمیته شهرستان‌های جبهه اصلاحات استان در حال فراهم کردن این شرایط است اما متأسفانه رد صلاحیت‌های فله‌ای و جناحی هم در هیأت‌های اجرایی و هم نظارت شرایطی را ایجاد کرد که دست اصلاح طلبان را در پر کردن لیست‌های خود بست که امیدواریم هیأت نظارت کشور بتواند با برگرداندن کاندیداهای اصلاح طلبان، زمینه مشارکت فعال اصلاح طلبان را در انتخابات شوراها فراهم نماید.

سرکار توضیح داد: تا این لحظه دوستان ما در حالت خوف و رجا هستند و نمی‌دانند با این شرایط چگونه می‌توان یک لیست آبرومند، رأی آور و متخصص و متعهد بست.

شورای شهر کنونی قزوین نمره قبولی می‌گیرد

وی در رابطه با عملکرد شورای شهر کنونی شهر قزوین اذعان کرد: شورای شهر کنونی قزوین از نظر ما نمره قبولی می‌گیرد اما مثل تمام شوراهای کشور زخم‌ها و کاستی‌هایی هم داشته است.

سخنگوی جبهه اصلاحات استان قزوین بیان کرد: شورایی که شهرش بخاطر شرایط اقتصادی بد و دشوار از توان اقتصادی اندکی برخوردار است و از گذشته هم میراث دار بدهی کلان بانکی است، کدام پروژه سنگین و قابل توجه را اجرا کند؟ وقتی که دولت فروش نفت ندارد و یا میزان آن اندک است و توان کمک به شهرها را مثل سابق ندارد، بالطبع هر شورایی هم باشد نمی‌تواند کار بزرگی بکند.

سرکار اضافه کرد: با این وجود این شورا علی رغم تمام این مشکلات و کارشکنی‌ها و تحمیل هزینه‌های گزاف از سوی ارگان‌های رسمی و غیر رسمی و نهادهای مختلف باز توانست در حد توان خود شهر را سرپا نگه دارد. البته می‌توان مدعی شد در برخی از اقدامات بهتر می‌توانست عمل کند که به دلایلی مثل برخی سهم خواهی و ویژه خواهی ها نتوانست آن طور که لازم بود، عمل نماید.

وی یادآور شد: قزوین را مقایسه کنید با برخی از کلان شهرها که چه تعداد دستگیری برای ارتشا و فساد داشتند که خوشبختانه در قزوین چنین نبود و یک مورد احضار و رهایی هم، برای مشکلی بود که هیچ ربطی به شورای فعلی نداشت.

سخنگوی جبهه اصلاحات استان قزوین در خصوص رد و تأیید صلاحیت‌های این دوره از انتخابات شورای شهر تصریح کرد: پروژه رد صلاحیت‌ها هر روز پر رنگ تر می‌شود و به نظر می‌رسد آن‌هایی که با عینک سیاسی، رقبای انتخاباتی خود را کنار می‌زنند، مشارکت مردم در انتخابات برایشان معنا ندارد.

سرکار افزود: در قزوین هم همین رد صلاحیت‌ها تقریباً شرایطی را به اصلاح طلبان تحمیل کرده که قادر نباشند با توجه به دیگاه هایی خود لیستی ببندد که امیدواریم این رویه اصلاح شود و هم اندیشان ما بتوانند به عرصه انتخابات برگردند.

وی افزود: البته یک مشکل ریشه‌ای هم وجود داشت و آن اینکه بخاطر ترس از آبرو و حیثیت از احتمال رد صلاحیت شدن، بسیاری از هم اندیشان ما چه در احزاب عضو جبهه اصلاحات و چه در بدنه اصلاحات نتوانستند و یا نخواستند ثبت نام کنند و با نیم نگاهی به لیست کاندیداهای ثبت نام کننده، خواهید دید چگونه در هر دوره تعداد افرادی که وزن سیاسی یا اجتماعی بالایی دارند و یا حتی متخصص امور شهری هستند و مردم آنها را می‌شناسند در این دوره انتخابات شوراها ثبت نام نکرده‌اند و ترجیح داده‌اند بیرون از شورا نقش اجتماعی خود را بازی کنند تا ده‌ها انگ پیدا و پنهان بر آنها نچسپانند.

سخنگوی جبهه اصلاحات استان قزوین گفت: رد صلاحیت‌ها در شهر قزوین به اندازه‌ای عمیق و بی ضابطه است که می‌بینید یک نماینده می‌گوید: من فقط حق تأیید صلاحیت دارم و سایر نماینده‌های استان حق دخالت ندارند. این در حالی است که قانون، نظارت مجلس بر کاندیداهای شورا را بر عهده هیأت نظارت که ترکیبی از همه نمایندگان استان است گذاشته و بر عهده یک فرد نماینده نگذاشته است.

سرکار بیان کرد: بیم آن می‌رود با این شدت و حدت ردصلاحیت کاندیداهای یک جناح سیاسی، دست آنها برای ارائه لیست و در نهایت حضور فعال در عرصه انتخابات بسته شود و زمینه تک صدایی در شورا از هم اکنون فراهم گردد.

وی در خاتمه گفت: تحمیل لیست‌های از سر ناچاری به اصلاح طلبان انگیزه تهییج و فعالیت حضور در انتخابات را از آنها می‌گیرد و تمام نتایج منفی آن به گردن کسانی است که در حین دادن شعار مشارکت گسترده، در عمل و نتیجه، جریان‌های سیاسی و مردم را از داشتن نمایندگان شایسته دور می‌کنند.

مهر قزوین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی