مراسم بزرگداشت روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی عصر سه شنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین،  منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، احمدپور فرماندار شهرستان آبیک، افضلی رئیس سازمان صمت استان،  عبدیان مشاور استاندار، مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و مدیران روابط عمومی ادارات، سازمانمها و شرکتها در سالن جلسات شرکت صنعت پلاست آبیار برگزار شد.

 

هدایت الله جمالی پور در این مراسم اظهارداشت:روابط عمومی ها در انعکاس دستاوردها، انجام ماموریت و صیانت از جایگاه سازمانی هر دستنگاه و نهاد نقش موثری دارند و مدیری که متوجه نقش اثرگذار روابط عمومی نباشد به موفقیت نخواهد رسید.

تجلیل 2

جمالی پور بیان کرد: روابط عمومی های مرجع ارتباطی و سازمانی حساس و مهم است که باید انعکاس خوبی از عملکرد دستگاه به بیرون داشته باشد و در کنار آن در درون دستگاه نیز ضمن برقراری ارتباط، هم افزایی ایجاد کند و موجب اعتمادسازی شود.

 

استاندار قزوین افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته نقش روابط عمومی های بسیار جدی گرفته شده و در جایگاه معاونت دیده شده است.

جمالی پور یادآورشد: باید اذعان کرد یک مدیر روابط عمومی توانمند و  کارآمد، می تواند تمامی عناصر سازمانی و مدیریت کلان را با خود همراه کند و نقش مهمی در اعتلای سازمانی داشته باشد.

 

استاندار قزوین در ادامه افزود: روابط عمومی یک مرجع ارتباطی حساس و مهم است و مدیری که متوجه نقش مهم و کلیدی روابط عمومی خود نباشد، موفق نخواهد شد زیرا تصویر بیرونی مدیر و سازمان توسط روابط عمومی منعکس می شود و توجه به این جایگاه تخصصی یک الزام است.

جمالی پور یادآورشد: روابط عمومی، یک واحد  حرفه‌ای و تخصصی است که مدیریت افکار عمومی در داخل و برون سازمانی را بر عهده دارد و برای تقویت جایگاه این نهاد باید افراد متخصص، توانمند و متعهد و نجیب در روابط عمومی مورد استفاده قرار گیرند.

تجلیل

جمالی پور با انتقاد از عملکرد حوزه اطلاع رسانی در دولت کنونی اظهارداشت: دولت دکتر روحانی در بسیاری از ماموریت ها موفق عمل کرده از جمله به اندازه ۴۰ سال گذشته تخت بیمارستانی و امکانات درمانی ایجاد شده و به اندازه تمام دولت‌های گذشته کویر زدایی صورت گرفته و در بخش آبیاری تحت فشار، حوزه نفت، پتروشیمی، پالایش، راهسازی، فرودگاهی و گازرسانی کارنامه‌ بسیار درخشانی دارد اما در اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده و نتوانسته این عملکرد را بخوبی منعکس کرده و مردم را در جریان کارها قرار دهد.

وی گفت: این ضعف شاید ناشی از این است که فشارهای سنگین دشمن بر معیشت و سفره مردم اثر نامطلوبی داشت و متاسفانه تیم رسانه ای و اطلاع رسانی هم نتوانست اقدامات زیرساختی را به درستی تبیین کرده و منعکس کند.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در ایجاد شور انتخاباتی گفت: در آستانه انتخابات سرنوشت سازی قرار داریم که یکی از حوزه‌هایی که می تواند در اطلاع رسانی و ایجاد امید نقش آفرین باشد بدون تردید روابط عمومی است.

وی اضافه کرد:  امیدواریم انتخابات این دوره نیز با مشارکت گسترده مردم بتواند اتفاق مهمی را رقم زده و اقتدار ایران را در مجامع بین المللی بیشتر کند.

در ادامه از مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی، سازمانها و شرکتها تجلیل شد.

برنا