به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی طاهرخانی مسول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در خصوص برنامه های اربعین اظهارداشت: مراسم اربعین بزرگترین مانور و رزمایش جهانی اهل بیت است که در این مراسم مسلمانان و شیعیان و حتی ملیت های مختلف با مذاهب گوناگون در آن شرکت می کنند.

 

وی افزود: راهپیمایی اربعین در واقع یک مانور عظیم اعتقادی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی برای دفاع از حقانیت و مظلومیت اهل بیت است به همین دلیل از اهمیت و ارزش و قداست بسیار بالایی برخودار است.

 

طاهرخانی تصریح کرد: پیاده روی اربعین امسال همانند سال گذشته ویژه و با شرایط خاص و با توجه به شرایط بهداشتی و همه گیری ویروس کرونا برگزار می شود. 

وی یادآور شد: تمام تصمیماتی که از سوی مسئولان کشورمان و طرف عراقی برای حضور محدود زائرین اتخاذ شده در جهت حفظ سلامتی زائران است که امیدواریم در سال های آینده  با از بین رفتن  ویروس کرونا شرایط بهتری برای حضور و راهپیمایی زائران کشورمان در اربعین فراهم شود. 

 

image_2021_9_20-9_47_10_550_kmY

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: موکب داران باید دو مرحله واکس کرونا را دریافت کرده باشند ضمن اینکه 72 ساعت قبل از اعزام از افراد و زائرین اعزامی تست کرونا گرفته می شود تا از سلامتی این افراد اطمینان حاصل شود. 

طاهرخانی با اشاره به همکاری و تعامل خوب مجموعه ستاد عتبات عالیات استان و  استانداری و شبکه بهداشت در زمینه تزریق واکسن کرونا برای موکب داران اعزامی استان قزوین به مراسم اربعین گفت: استان قزوین در زمینه واکسیناسیون موکب داران درمیان چند استان برترکشور  قراردارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال در مجموع 60 هزار نفر از زائران و مسئولان موکب های کشورمان در مراسم اربعین عازم عراق می شوند که سهم استان قزوین 40 موکب و  700 خادم و 1200 زائر خواهد بود.

طاهرخانی افزود: موکب های استان قزوین در چهار قرارگاه کربلا، نجف، مسیب و طریق الحسین حضور خواهند داشت و تمامی هزینه های سفر را خادمان و موکب ها به صورت شخصی  و کمک های مردمی پرداخت می کنند.

این مسول در زمینه تبلیغات برخی از موکب ها  برای اعزام و دریافت کمک های مردمی هم گفت: تمام موکب هایی که پروانه رسمی با مهر ستاد عتبات عالیات کشور دارند که مربوط به امسال است می توانند در مراسم اربعین حضور پیدا کنند و موکب هایی که پروانه فعالیت امسال را دریافت نکرده اند به هیچ عنوان حق فعالیت ندارند. 

طاهرخانی در زمینه توزیع کمک های مردمی و نهادها در بین موکب ها یادآورشد: توزیع کمک های مردمی و نهادهای مختلف در بین موکب های استان با توجه به ظرفیتی که هر یک از موکب ها در زمینه اسکان و تغذیه زائران دارند صورت می گیرد و میزان کمک ها به هریک از موکب ها با توجه به ظرفیت سازی آنها متفاوت خواهد بود.