باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
تامین اعتبار برای خدمات رسانی به ناحیه عظیمیه مقدور نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ارایه خدمات زیربنایی به ناحیه عظیمیه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد که تامین آن برای استان مقدور نیست.

، علی فرخزاد روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین،افزود: در طرح تفصیلی سال ۷۴ نزدیک پنج هزار هکتار از مناطق بالای شهر قزوین به عنوان ناحیه عظیمیه پیش بینی شده بود و براین اساس، برخی تعاونی ها قطعاتی را در این منطقه خریدار کردند.

وی گفت: این طرح در سال ۹۴ در شورای عالی شهرسازی و معماری کلا حذف شد و بعد از اعتراض استان، ۳۳۰ هکتار با کاربری مسکونی براساس حقوق مکتسبه خریداران مصوب شد.

این مسوول گفت: از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ قطعه مسکونی به متراژ ۱۰۳ هکتار و ۹۰ هکتار با کاربری فرهنگی و فضای سبز بوده و مابقی راه ها و معابر است.

فرخزاد افزود: معضل اصلی در این ناحیه، تامین آب و ارایه خدمات زیربنایی است که در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا خدماتی از قبیل آب، برق، گاز و خدمات زیرساختی نظیر درمانگاه و مدرسه و مسجداحداث شود درحالی که کل اعتبارات سالانه استان ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مشکل تامین آب شرب این منطقه، گفت: با توجه به اینکه یک سرمایه گذار جدید برای اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین جذب شده و طرح اضطراری آبرسانی به شهر قزوین نیز در حال اجرا است، امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: شهرداری قزوین هم تعهد کرده است آب لازم برای ساخت و ساز این منطقه را تامین کند و صاحبان چهار هزار و ۵۰۰ قطعه هم تعهد کرده اند بخشی از هزینه ها را پرداخت نمایند.

فرخزاد همچنین گفت: با توجه به این موضوع، شهرداری را مکلف کرده ایم که پروانه ها را صادر کند و در آن قید کنند که بخشی از هزینه ها از طرف صاحبان قطعات پرداخت شود.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی