باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیشگیری از جرایم مهم در اولویت امور دستگاه‌ها قرار گیرد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیشگیری از جرایم اولویت دار و مهم را در راس امور خود قرار دهند.

 علی فولیان روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین، افزود: یکی از اصول محوری در قانون اساسی و از ماموریت‌های دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است و باید با همکاری سایر دستگاه ها شوهد کاهش جرایم و آسیب ها باشیم.
وی افزود:پیشگیری از وقوع جرم در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا می شود که در فرمایشات مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید شده است.
فولیان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم، افزود: تجارب نشان داده رویکرد برخوردی و قهری در مقابله با جرایم نه تنها موجب کاهش آنها نشده بلکه رشد و پیدایش جرایم دیگر را نیز در پی داشته است.
وی همچنین گفت:  هزینه های وارده در این زمینه بر بزه دیدگان و جامعه موجب کاهش سرعت پیشرفت و توسعه می شود و خدشه به حیثت و اعتبار نظام را در پی دارد.
فولیان گفت:با توجه به این موضوع، می طلبد رویکرد واکنشی در مقابله با جرایم کنار گذاشته شود و پیشگیری از وقوع جرم در اولویت امور قرار گیرد.
این مسوول گفت: باید تلاش برنامه ریزی شده برای پیشگیری از وقوع جرم داشته باشیم که این مهم یک موضوع کاملا علمی است و نیاز به یک برنامه جامع و کامل دارد.
وی گفت: باید عوامل، بسترها، خطرات و راهکارها را در این زمینه شناسایی کنیم و با برنامه محوری، تلاش سازمان یافته و مشارکت همه جانبه دستگاه ها در این زمینه اقدام کنیم.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی