باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

پرداخت صدقه با کد "کیو آر" در قزوین آغاز شد

چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۵۱ ب.ظ
 
پرداخت صدقه با کد "کیو آر" در قزوین آغاز شد
 

پرداخت صدقه با کد "کیو آر" در قزوین آغاز شد

طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه پرداخت صدقه با کد "کیوآر" در استان قزوین به صورت رسمی آغاز شد تا مشترکان صدقات خانگی، صندوق های سطح معابر، اماکن عمومی وادارات با این روش پرداخت صدقه را به آسان ترین روش پرداخت کنند.

 مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در مراسم رونمایی از طرح آسان پرداخت کد "کیوآر" بیان کرد: این اقدام باهدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و شیوه های نوین که لازمه شرایط حاضر جامعه است، صورت پذیرفت.

مهرعلی حق گویان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به ‌ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی استفاده کند.

وی اضافه کرد: کدهای "کیو آر" در قالب لیبل توسط همکاران ما در حوزه مشارکت‌های مردمی ادارات اجرایی سطح استان بر روی صندوق‌های صدقات خانگی، اماکن و معابر نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۴ صندوق صدقات در خانه ها و اماکن عمومی استان قزوین نصب شده است که هر صندوقی دارای یک کد "کیوآر" خواهد بود.

وی افزود: با نصب این کد بر روی صندوق های صدقه کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌ رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را  شاهد خواهیم بود.

حق گویان تصریح کرد: مردم نیک اندیش استان می‌توانند با نصب نرم افزار "اسکنر بارکد" بر روی تلفن همراه هوشمند خود به‌ طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به وارد کردن مبلغ مورد نظر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ازاین ‌پس کلیه مساعدت‌ها و نذورات خیران از طریق اسکن کد  QR نصب ‌شده بر روی صندوق ها و همچنین بنر‌های نصب ‌شده در معابر وادارات خواهد بود و  نیازی به نصب فیزیکی صنادیق کوچک نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: با اجرای این طرح این امکان مهیا شده است که هر فرد دارای یک لینک پرداخت اختصاصی شود تا با داشتن کد "کیو آر" اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به ‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه و یا در سایر سرفصل های دیگر اقدام کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی