باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ضرورت هوشیاری استاندار در برابر چاپلوسان و تمامیت خواهان

محمد مهدی اعلایی بدون اینکه در سه ماه گذشته نامی از وی در میان گزینه های استانداری قزوین وجود داشته باشد شاید در کمتر از یک هفته ماموریت پیدا کرد که مطالعه ای از ظرفیت های معنوی و مادی استان قزوین داشته باشد و برنامه ای برای ارایه به رییس جمهور و هیئت دولت آماده کند و در نهایت پس از رای اعتماد هیئت وزیران، وزیر کشور که این روزها چمدانهایش برای معرفی استانداران آماده است با حضور در قزوین اعلایی را به عنوان یازدهمین استاندار قزوین معرفی کرد.

شاه کلید صحبت های مراسم تکریم و تودیع استاندار قزوین در سخنان جمالی پور استاندار سابق که برگرفته از توصیه های دینی و تاکیدات معصومین است نهفته بود که با بغض گفت " چه زود 26ماه گذشت " بدون تردید این گذر سریع  ایام برای اعلایی هم ثبت خواهد شد و چه بسا مستاجر ساختمان سفید میدان سرداران قزوین نیز در ایام نه چندان دور با حسرت از فرصت های از دست رفته، آرزوهای تحقق نیافته و شاید هم از موفقیت ها و ... با مردم استان سخن بگوید؛ اما بدون تردید علایی هم  از سهم خواهی ها، زیاده خواهی ها، مانع تراشی ها، فشارهای افراد و گروه هایی سخن خواهد گفت که از آنها انتظار همراهی و اولویت قراردادن منافع کلان نظام، مردم  و استان را برمنافع گروهی و شخصی داشت.

البته می توان گفت که اعلایی از جمله استاندارانی است که حداقل برای به دست گرفتن سکانداری استانداری قزوین وامدار هیچ یک از شخصیت های حقوقی و حقیقی استان قزوین نیست چراکه یازدهمین استاندارقزوین به علت اختلافات گسترده نیروها و جریانات سیاسی حامی دولت سیزدهم، مستقلا از سوی وزیر کشور انتخاب و معرفی شد لذا استاندار جدید قزوین در این خصوص از شرایط بهتری برخوداراست و می تواند با قدرت و استقلال بیشتری استان را مدیریت کند.

اما بدون تردید یکی از آفت هایی که در سطح کلان و استان ها مدیریت کشور را دچار آسیب جدی کرده است، قدرت یافتن و ابتکار عمل گرفتن افراد متملق و چاپلوس در کنار مدیران است که متاسفانه علی رغم نهی بزرگان دینی از جمله امام علی (ع) که تاکید دارند باید بر دهان متملقان و چاپلوسان خاک پاشید این افراد قدرت و میدان بیشتری در حلقه مدیران کشور پیدا کرده اند.

میدان گرفتن افراد متملق و چاپلوس در کشور ما محدود به یک جریان و یا سطحی از مدیران نیست چرا که امروز ریشه این پدیده شوم چنان در حلقه های مدیریت کشور گسترده و عمق پیدا کرده است که مبارزه با آن پرهزینه و سخت شده است.

 لذا یکی ازموضوعاتی که اعلایی استاندار قزوین را تهدید می کند میدان گرفتن متملقان و چاپلوسان است که امیدواریم استاندار با توجه به تاکیدات روزمعارفه، در انتخاب مدیران و مشاوران که ملاک را کارآیی عنوان کرده است ؛  دقت، حساسیت و جدیت لازم را برای حذف چاپلوسان و متملقان از حلقه مدیران و مشاوران خود داشته باشد.

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین وظیفه و رسالت افراد و جریاناتی  که داعیه دلسوزی و همراهی دولت سیزدهم را دارند این است که در فرصت ایجاد شده به دنبال سهم خواهی و انتقام گیری و عقده گشایی های شخصی و  سیاسی  و وارونه جلوه دادن واقعیت های استان نباشند و واقعیت ها را آنگونه که هست هر چند تلخ و گزنده باشد به نماینده عالی دولت انتقال دهند تا استاندار به درستی و بر اساس واقعیت ها تصمیم گیری درست، کارشناسی و به موقع در جهت منافع مردم و استان داشته باشد.

اما یکی دیگر از آفت هایی که می تواند استاندار را از اهداف خدمتگزاری دور ، منحرف و وارد حاشیه کند میدان دار شدن افراد افراطی و تمامیت خواه در چرخه مدیریت استان است چرا که این افراد جز به حذف دیگران به حد میانه ای رضایت نمی دهند و برای دست یافتن به اهداف سیاسی و شخصی خود تلاش می کنند که اطلاعات نادرست، جهت دار و وارونه را در اختیار استاندار قراردهند؛ بنابراین شایسته است که استاندار نسبت به قدرت یافتن این افراد حساسیت لازم را داشته باشد چرا که این افراد و پدرخوانده های سیاسی با حلقه محدود خود استاندار را از بهره گیری ظرفیت نخبگان، دلسوزان و جریانات موثر سیاسی استان محروم می کنند.

 کلام آخر اینکه بی شک دورکردن متملقان و چاپلوسان و مرعوب نشدن استاندار در برابر فشار تمامیت خواهان برگ برنده کارنامه ی ایشان در استان قزوین خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی