باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

پیری شهردار محمدیه :

ایمن سازی کانال آّب در مهرگان به 30میلیارد تومان اعتبار نیازدارد

شهردار محمدیه گفت: با توجه به اینکه شهرداری محمدیه داوطلبانه در طرح ایمن سازی کانال انتقال آب مشارکت دارد نیاز است که مدیریت استان با اولویت بخشی از اعتبار سی میلیارد تومانی طرح را در اختیار شهرداری محمدیه قراردهد.

به گزارش خبرنگار ما مهندس محمد پیری شهردار محمدیه   در در خصوص ایمن سازی کانال آب در محدوده ناحیه شهری مهرگان گفت: کانال آبیاری مهرگان دو هزار و ۶۰۰متر طول و ۱۲متر عرض دارد که ایمن سازی آن با توجه به حوادث تلخ گذشته وغرق شدن تعدادی از شهروندان جزء مطالبات به حق شهروندان در ناحیه شهری مهرگان است.

وی با ابراز تاسف و همدردی به خاطر جان باختگان تعدادی از شهروند مهرگان در کانال آب افزود : کانال آبیاری مهرگان خارج از محدود خدماتی شهری محمدیه و ناحیه مهرگان است و ایمن سازی این کانال جزء مسولیت و وظایف آب منطقه ای استان قزوین است.

این مقام یادآور شد: هر نوع فعالیت عمرانی در کانال  نیازمند مجوز از شرکت آب منطقه‌ای است و اگر شهرداری بدون کسب مجوز و موافقت آب منطقه ای هر نوع فعالیت در کانال انجام دهد به لحاظ قانونی باید پاسخگو باشد.

پیری گفت : با توجه به اینکه در سال های گذشته تعدادی از شهروندان مهرگان در این کانال دچار آسیب و بعضا جان خود را از دست داده اند  شهرداری محمدیه و ناحیه مهرگان در راستای درخواست های به حق شهروندان و همچنین مدیریت عالی استان آماده مشارکت در ایمن سازی کانال انتقال آب در ناحیه شهری مهرگان است.

شهردار محمدیه خاطرنشان کرد : برای ایمن سازی کانال انتقال آب ، طرحی در قالب پارک ۸هکتاری در کنار کانال با برآورد ۳۰میلیارد تومان آماده شده که قرار است در کمیته فنی متشکل از شهرداری، امور آب و استانداری بررسی شود.

این مسوول  با اشاره به نزدیک شدن فصل بارندگی و سرما تاکید کرد : اگر با طرح شهرداری محمدیه موافقت شود بخشی از ایمن سازی کانال انتقال آب در ناحیه شهری مهرگان تا عید انجام می‌شود.

پیری تصریح کرد : طراحی که برای ایمن سازی کانال صورت گرفته به لحاظ امنیت از بهترین طرح است چرا که ایجاد حصار و یا احداث دیوار می تواند مشکلات دیگری را برای شهروندان ایجاد کند لذا طراحی شهرداری که با  استفاده از نظر کارشناسان انجام شده ؛ بهترین طرح برای ایمن سازی کانال آب است.

وی با یادآوری اینکه اعتبارات شهرداری محمدیه محدود است؛  گفت : با توجه به اینکه ایمن سازی کانال آب در مهرگان یکی از تاکیدات مدیران عالی استان و شهرستان البرز است ؛  شهرداری محمدیه به صورت داوطلبانه در طرح ایمن سازی مشارکت دارد لذا ضرورت دارد که مدیریت استان بخشی از اعتبار سی میلیارد تومانی طرح را در اختیار شهرداری محمدیه قراردهد تا شهرداری با سرعت و اولویت ایمن سازی کانال را به سرانجام برساند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی