به مناسبت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار، لطف الله سیاهکلی به همراه روح الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در جمع کارگران شاغل و بازنشستگان و تشکل های کارگری شهرستان البرز در دانشگاه کار شهر الوند حضور یافتند.

در این جلسه که با حضور محمد نصیری فرماندار شهرستان البرز،  رضای گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قاریانپور مدیرکل تامین اجتماعی و عید علی کریمی دبیر خانه کارگر برگزار شد، نمایندان تشکل ها درخواست ها و مشکلات خود را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به آنها از سوی نمایندگان مجلس شدند.

 

 

لطف الله سیاهکلی در این مراسم گفت:  به عنوان منتخبان شما مردم وظیفه داریم صحبت های شما را بشنویم و حرفهایتان را به مسئولان ارشد کشور و وزرا و رئیس جمهور منعکس کنیم و در این راستا از روزی که مسئولیت پذیرفتیم با حضور مستمر در مناطق مختلف شهری و روستایی، واحدهای صنعتی و کارخانه ها بسیاری از مطالبات مردم را رصد کرده و منتقل کرده ایم.

وی افزود: برای نمونه مطالبات کارگران ساختمانی را به رئیس جمهور منعکس کردیم که در این موضوع دولت سه سال است بدهی و سهم بیمه را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده و بیمه کارگران ساختمانی دچار چالش شده و و ما این موارد به رئیس جمهور منعکس می کنیم.

 

image_2021_11_20-12_2_52_411_h9V

سیاهکلی تصریح کرد: مشکل کشور از ناحیه اقتصاد است و در این عرصه خوب عمل نکرده ایم , دولت ها آمده اند و رفته اند و مشکلات اقتصادی همچنان باقیست و از آنجا که پایه های بازار متکی به اقتصاد است وظیفه اصلی دولت این است که تنظیم بازار را بر اساس عرضه و تقاضا انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عرضه و تقاضا باید هماهنگ شود و رقابت به تولید بستگی دارد و اگر تولید رونق بگیرد بازار تنظیم می شود.

 
 

وی بیان کرد: اصلی ترین عنصر برای ما تولید، کارگر و نیروی انسانی است و تکنولوژی ابزاری در دست کارگر و متخصصان است و برای ما مهمترین عامل و بزرگترین سرمایه است.

سیاهکلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی وظیفه دارد به طبقه ضعیف و کارگر خدمت کند البته تحریم و مشکلات اقتصادی که دشمنان تحمیل کردند شرایط ما را حادتر کرده است اما قرار نیست وظایف دولت فراموش شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مشکل کارگر امروز این است که قانون کار که از ابتدای انقلاب و با نگاه حمایت از کارگر تصویب شده چرا اجرا نمی شود.

وی گفت: این که اصلاحیه آمده مشکل را حل نمی کند و اعتقاد دارم جامعه کارگری و کارفرمایی و دولت باید بررسی کنند و بخش هایی که می توان با مقررات و دستورالعمل اصلاح کرد تا اجرایی شود.

سیاهکلی اظهارداشت: ما خودمان را کارگر می دانیم و من سالها کارگری کردم و طرفدار کارگر هستیم خدای ناکرده این گونه تلقی نشود که مخالف کارگریم و در سال 62 در کارخانه فرنخ که روزی در سه شیفت کار می شد بوده ام و حامی این گروه زحمتکش هستیم و خانه ام در یک منطقه کارگری است و به آن افتخار می کنم.

وی بیان کرد: ما طرفدار سرمایه دار نیستیم بلکه حامی جامعه کارگریم حالا رفتیم نماینده شدیم اما اصل خود را فراموش نکرده ایم و از طبقه شما جدا نیستیم و هنوز که روستا می روم کارگری و باغبانی می کنم و لذت می برم و افتخار می کنم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد:  مبارزه با اشرافی گری و حمایت از کارگران را افتخار می دانیم اما این قانون کار که آقای کریمی اشاره کرد که هنوز شیرینی قانون کار را نچشیدیم و قانون اجرا نشد باید بررسی شود و شما سه گروه کارفرما، کارگر و دولت موضوع را بررسی کارشناسی کرده و علت را پیدا کرده و به نمایندگان منتقل کنید.

image_2021_11_20-12_2_30_952_wQE

وی بیان کرد:  اعتقادم این است که بدون تعصب هر کجا وقتی قانون خواست اصلاح شود توسط سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت انجام شود و ما در مجلس تعصب نداشته باشیم و تعصب اصلی ما در تولید و حمایت از کارگر باشد.

سیاهکلی اظهارداشت: هرجا قانون حق کارگر را زیر پا بگذارد مقابله می کنیم و موافقت نخواهد شد و هر جا قانون به تولید لطمه بزند مقابله می کنیم زیرا تولید و کارگر برای ما دو واژه مقدس و مهم است.

 
 

وی گفت: نسبت به قانون کار تعصب نداریم و اگر اجرایی نیست باید آن را با اصلاحیه و رفع نواقص اجرایی کنیم و علت اصلی را شما کارگران و نمایندگان شما بهتر از ما می دانند لذا به ما بگویید چرا این قانون 40 سال است اجرایی نشده است و مانع کار کجاست تا بررسی و اصلاح و برای اجرا آماده کنیم و نگذاریم کارگران زجر بکشند و در دعواهای سیاسی حقشان نادیده گرفته شود.

هیچ قانونی علیه کارگر و تولید در این مجلس تصویب نخواهد شد

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامصی اظهارداشت: ما آمادگی داریم و تعهد می دهم که هیچ قانونی در مجلس علیه کارگر مصوب نشود چون همکاران خود را می شناسم و از این مجلس قانون ضد کارگر و تولید بیرون نخواهد آمد.

وی اضافه کرد:  خیالتان راحت باشد نیاز به تجمع و اعتراض نیست ما هستیم و در مقابل شما گردنمان از مو باریک تر است زیرا باور داریم که تا کارگر نباشد در این کشور هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و همین اندازه که کشور اداره می شود با فعالیت شما کارگران است.

سیاهکلی اضافه کرد:  خیالتان راحت باشد مجمع نمایندگان استان همراه شما هستند و 290 نماینده همین حرف را خواهند زد و اگر یک روزی قانون ضد کارگر در این مجلس تصویب شد اولین نفر من را محاکمه کنید ما منتخب شما هستیم و از منافع شما با جدیت دفاع می کنیم.

وی اظهارداشت: یاد بگیریم مسائل خود را از مجاری رسمی و صحیح قانونی پیش ببریم که نمونه آن را در استان عملی کردیم و اگر در سالهای گذشته مردم استان در حوزه منابع طبیعی و اوقاف مشکلات جدی داشتند امروز با کمک مدیران استان همه را حل کرده ایم و چالش ها برطرف شده است.

سیاهکلی اظهارداشت: اگر از مجاری قانونی مشکلات را مطرح کنید و ما نمایندگان هم مسئولیت پذیر باشیم می توانیم بسیاری از مطالبات را حل کنیم لذا اعلام می کنیم هر جا مشکل پیدا می کنید به نمایندگان مراجعه کنید و هیچ جا نروید، ما نوکر شما و در خدمت شما هستیم و با جایگلاهی که داریم می توانیم بسیاری از آنها را حل کنیم.

وی بیان کرد: بزودی با تصویب قانون کسب و کار و حزف بوروکراسی 70 درصد مشاغل دیگر نیازی به مجوز نخواهد داشت و کافی است در سایت وارد شوید و برای کسب و کار اقدام کنید و  30 درصد مشاغل که تایید محور و ثبت محور هستند مثل داروخانه که یک روندی لازم دارد که متخصص داشته باشد مجوز می گیرد و بقیه تسهیل می شود.

سیاهکلی اضافه کرد: با قانون جدید کسب و کار امضاهای طلایی در کشور حذف شده و شاهد تحول اساسی در سالم سازی فضای کسب و کار و رونق اقتصادی خواهیم بود.

برنا