هفتاد و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

در این جسله مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان با اشاره به پیگیری مصوبات جلسه قبلی گفت: در نشست قبلی مقرر شد پیگیری لازم برای ایجاد گمرک مستقل در محدوده معروف به چرم سازی بویین زهرا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای استقرار گمرک و تبدیل منطقه چرم سازی به شهرک صنعتی و انتخاب نام مناسب برای آن و ایمن سازی این منطقه بویژه در مورد جلوگیری از بروز حریق در واحدهای شیمیایی اقدام شودimage_2022_2_17-17_41_2_510_S4P

 

بخشنده یادآورشد: موضوع بیمه حوادث از سوی واحدهای صنعتی بویژه بیمه آتش سوزی باید جدی گرفته شود تا شاهد بروز حوادث ناگواری که اخیرا موجب شد یک واحد بزرگ پتروشیمی کاملا نابود شود نباشیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه اکثر واحدهای صنعتی مستقر در استان بیمه خود را در تهران انجام می دهند و این روش موجب شده اعتبارات ارزش افزوده به تهران برود و نتوانیم به درخواستها پاسخ دهیم.

بخشنده اضافه کرد: جلسه ای با شورای عالی بیمه ها در استان برگزار شد تا بتوانیم بیمه ها را به صورت کنسرسیوم وارد مشارکت در بیمه کردن واحد های بزرگ کنیم تا قادر به پرداخت خسارتهای سنگین باشند.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد شرکت های صنعتی مستقر در استان که بیمه ندارند شناسایی شوند و فهرست شرکت های بیمه که آماده حضور در کنسرسیوم هستند نیز اعلام شوند تا تصمیم گیری کنیم.

در ادامه رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: برای پیگیری موضوع تبدیل منطقه چرم سازی به شهرک صنعتی قرار شد نماینده این منطقه صنعتی معرفی شود اما فردی که معرفی شد وجاهت قانونی لازم را نداشت و کار نیمه تمام ماند.

Capture

وی تصریح کرد: قرار شد با تاسیس یک شرکت عمرانی در جرم سازی مطالبات قانونی پیگیری شود تا بتوانیم زمینه تحقق این درخواست را عملی کنیم.

صفاری بیان کرد: منطقه چرم سازی به صورت رسمی شناسنامه مشخصی ندارد و در صورت تشکیل شرکت عمران می توانیم برای تبدیل وضعیت این ناحیه و ایمن سازی آن اقدام کنیم.

وی گفت: با تشکیل شرکت عمران این منطقه شناسنامه دار خواهد شد تا ایجاد شهرک صنعتی و راه اندازی گمرک و ایمن سازی این مجموعه پیگیری شود.

وی یادآورشد: همچنین یک قطعه زمین برای صادرات سوخت انباشته شده در چرم شهر پیش بینی کرده ایم اما همچنان شاهد انبار شدن سوخت هستیم که بسیار خطرناک است و باید برای آن تدبیر کنیم.

در ادامه احد چگینی مدیر شورای عالی بیمه های استان قزوین اظهارداشت: بایستی برای ارتقای جایگاه بیمه ای در استان تلاش بیشتری شود و با تشکیل شورای عالی بیمه های امیدواریم این وضعیت سامان یابد. 

چگینی تصریح کرد: شورای عالی بیمه ها برای عقد قرارداد به صورت کنسرسیوم با صنایع بزرگ آمادگی دارد و قرار شد یکی از بیمه ها به عنوان لیدر انتخاب شده و بیمه شدن واحدهای پر خطر را با مشارکت سایر بیمه ها ساماندهی کند.

image_2022_2_17-17_39_51_124_J3n

وی اضافه کرد: در صنایع بیمه ای استان بیش از ۲ هزار نفر شاغل هستند و ضریب بیمه در کشور ۲.۷ درصد و در استان ۲ است که باید این وضعیت ارتقا یابد.

چگینی اضافه کرد: امسال از سوی شرکت های بیمه ای بیش از ۴ هزار میلیارد تومان خسلرت پرداخت شد در حالی که میزان درآمد نیز همین میزان بود و بایستی این شرایط را بهبود بخشیم.

برنا