باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
 
 

کمپ ماده 16 در محدوده آرامستان قزوین احداث خواهد شد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در صورت تامین اعتبار لازم کمپ ماده 16 دز زمینی به مساحت 5 هکتار در محدوده آرامستان قزوین احداث خواهد شد.

 

 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان قزوین ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد.

علی رحمانی در این جلسه اظهارداشت: در تاکستان معتادان متجاهر در زیر یکی از پلها تجمع کرده و شب را سپری می کردند که با کمک بهزیستی و خیرین قطعه زمینی به مساحت 400 متر مربع و زیربنای 250 متریک شلتر با یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه ساخته شده که ظرفیت نگهداری45 تا 60 نفر معتاد را دارد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: برای احداث کمپ ماده 16 در چند جلسه پیگیری لازم صورت گرفته تا در زمینی به مساحت 5 هکتار در محدوده آرامستان احداث شود.

وی اضافه کرد: تا زمان احداث این کمپ قرار شد به صورت موقت یک سوله متعلق به هلال احمر در انجیلاق برای نگهداری معتادان در اختیار قرار گیرد که 300 میلیون تومان برای تجهیز و آماده سازی آن پیش بینی شده است.

 
 

6262

رحمانی گفت: در شهر الوند نیز یک مکان با همکاری شهرداری و فرمانداری البرز با اختصاص 500 میلیون تومان آماده خواهد شد تا در اختیار ستاد قرار گیرد.

وی اظهارداشت: مقرر شد تا بیست روز آینده خدمات آب، برق، گاز، ساخت سرویس بهداشتی و آشپزخانه کمپ نیز آماده بهره برداری شود.

در ادامه محمد قاسمی دادستان قزوین گفت: برای موفقیت در کار به همکاری همه فرمانداران نیازمندیم زیرا معضل اعتیاد چالش همه استان است و برای ایام عید و نگهداری معتادان از امروز می توان برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: دستگاههای اجرایی به دلیل افزایش سرقت های خرد دچار آسیب شده اند و اگر در امور پیشگیری و راه اندازی کمپ همکاری کنند هزینه های کمتری را متقبل خواند شد.

مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری هم گفت: باید مدیران دستگاهها مشکلات خود را منتقل کنند و ما پیگیر حل آنها باشیم و در این راستا شهرداری قزوین یک رسالت اجتماعی دارد و باید همکاری کند و با شهردار صحبت کردیم تا تجهیزات کمپ را تامین کند اما تاکنون هیچ همکاری صورت نگرفته است.

5252

فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم اظهارداشت: آنچه بر اساس قانون بر عهده شهرداری باشد به آن عمل می کنیم و در تامین تجهیزات کمپ جمع آوری معتادان هیچ مشکلی نداریم.

مصطفی صالحی مدیرکل دفتر شهری استانداری هم اظهارداشت: آسیب های اجتماعی حد و مرز ندارد و با جمع آوری معتادان سرقتها و سایر جرائم بشدت کاهش خواهد یافت لذا همه شهرداری ها بایستی در کارها مشارکت و همکاری کنند.

سرهنگ خدایی جانشین نیروی انتظامی استان قزوین هم گفت: در مبارزه با اعتیاد فقط برخوردهای فیزیکی و انتظامی و دستگاه قضایی جوابگو نیست و بایستی با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب به کاهش آسیب ها کمک کنیم.

وی بیان کرد: گسترش اعتیاد به امنیت و آرامش خانواده ها آسیب می رساند و باید همه پای کار باشند و کمپ ها بسرعت راه اندازی شود تا بتوانیم با جمع آوری معتادان متجاهر به کاهش جرایم کمک کنیم.

سرهنگ خدایی تصریح کرد: توجه ویژه به انجمن NA می تواند بسیار به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کند و پیشنهاد می شود یک مکان مناسبی برای فعالیت این انجمن در قزوین تامین شود تا از ظرفیت این تشکل هم استفاده کنیم.

وی راه اندازی کمپ ماده 16 در شهر آوج را نیز ضروری دانست و خواستار پیگیری برای عملیاتی شدن آن شد.

غفوری فرماندار البرز هم اظهارداشت: مکانی که برای نگهداری معتادان در شهر الوند پیش بینی شده در نزدیکی سالن های ورزشی قرار دارد که مناسب نیست زیرا بسیاری از اردوهای تیم ملی در این فضا برگزار می شود.

0000

وی برای راه اندازی کمپ نگهداری معتادان در شهر الوند اعلام آمادگی کرد.

دهباشی مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم گفت: سرپناه شبانه مخصوص معتادان بدون مکان است و برخی از اینجا به کمپ منتقل می شوند.

وی در خصوص پیشنهاد انتقال معتادان به مرکز 72 تن بهزیستی اظهارداشت: مرکز 72 تن برای مواقع بحران و اورژانس اجتماعی پیش بینی شده و نمی تواند در این طرح استفاده شود.

وی برای راه اندازی کمپ نگهداری معتادان در شهر الوند اعلام آمادگی کرد.

دهباشی مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم گفت: سرپناه شبانه مخصوص معتادان بدون مکان است و برخی از اینجا به کمپ منتقل می شوند.

وی در خصوص پیشنهاد انتقال معتادان به مرکز 72 تن بهزیستی اظهارداشت: مرکز 72 تن برای مواقع بحران و اورژانس اجتماعی پیش بینی شده و نمی تواند در این طرح استفاده شود.

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی