سردار رستمعلی رفیعی آتانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور اظهارداشت: طرح راهیان نور یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی تاثیرگذار و ارزشمندی است که در سالهای اخیر توانسته دستاوردهای معنوی خوبی برای گروههای مختلف جامعه داشته باشد.

وی اظهارداشت: این حرکت ارزشمند فرهنگی در دوسال اخیر به دلیل انتشار ویروس کرونا با وقفه مواجه شد و امسال خوشبختانه با کنترل و مدیریت بیماری و بهتر شدن شرایط کرونایی و با مجوز ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری حضوری این اردو دریافت شده است.

image_2022_3_12-15_4_30_913_OaX

سردار آتانی تصریح کرد: ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور در شرایط کنونی که با تهاجم فرهنگی دشمنان مواجهیم دو چندان شده تا بتوانیم احیا کننده فرهنگ شهادت، مقاومت و به شکل کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی باشیم.

فرمانده سپاه استان قزوین یادآورشد: هر فکر و مکتبی برای آن که بتواند استمرار داشته باشد نیازمند توجه به آرمان هایش و ترویج و زنده نگه داشتن آنهاست و قطعا شهادت در گفتمان انقلاب و اسلام  به عنوان یکی از آرمان های اساسی و مهم مطرح شده لذا باید شهادت به عنوان عامل دعوت کننده و عنصر بقای انقلاب و اسلام معرفی شود.

سردار آتانی گفت: امروز که در تمام اطراف جمهوری اسلامی جنگ و ناامنی بیداد می کند، اردوهای راهیان نور می تواند مسبب شکر این نعمت مجهول، یعنی امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی را بجا آورده و از آن پاسداری کند.

وی اظهارداشت: دوران دفاع مقدس مملو از نکات اخلاقی و معرفتی است که بدون تردید می‌تواند برای جوانان ما به عنوان الگویی عملی چراغ راه باشد و در زندگی آنها نیز مفید واقع شود.

N83066184-72602845

فرمانده سپاه استان قزوین یادآورشد: فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه نشر داده شود زیرا با تمسک به آن می توانیم بسیاری از تحولات فرهنگی را محقق کرده و جوانان علاقمند زیادی را برای ترویج ارزشهای دینی تربیت کنیم.

سردار آتانی گفت: هشت سال دفاع مقدس سرشار از ناگفته ها، تجارب و دستاوردهای ارزشمند و گرانبهایی است که بیان و انعکاس آن می تواند به تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت مردم و جوانان کمک کند و ما در اردوهای راهیان نور تلاش می کنیم ارزشهای عملی رزمندگان را به تصویر کشیده و معرفی کنیم.

اعزام پنج هزار نفر به اردوی راهیان نور 

وی در ادامه اظهارداشت: در سال جاری هیچ محدودیتی برای اعزام افراد علاقمند به اردوی راهیان نور در استان نداریم و با رعایت کامل پروتکل ها تمامی ثبت نام شدگان به این اردو اعزام می شوند.

سپاه 3

سردار آتانی یادآورشد: در سهمیه تعیین شده قرار است حدود 5 هزار نفر به اردوهای راهیان نور عزیمت کنند ولی اگر استقبال بیشتر شده و افراد بیشتری تمایل به حضور در این اردوی فرهنگی را داشته باشند شرایط را مهیا می کنیم.

وی گفت: اردوهای راهیان نور از 16 اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

اردو

فرمانده سپاه استان قزوین اضافه کرد: از رسانه های گروهی بویژه صدا و سیما درخواست می کنیم همچون گذشته در تولید محتوی و پوشش برنامه‌های اردوهای راهیان نور با سپاه استان همکاری کنند.

برنا