باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بذر مورد نیاز کشاورزی این استان باید در سایه مدیریت دانش بنیان تولید و تامین شود.

 رضا افلاطونی در سی و چهارمین نشست کمیته فنی بذر استان قزوین اظهار کرد: دانش بنیان کردن تولیدات بذر این استان باید در اولویت قرار گیرد تا زمینه خودکفایی کشور را فراهم کند. 

وی اضافه کرد: کارشناسان زراعت و شرکت‌های تولیدکننده بذر باید روی تولید و تامین بذرهای غلات مثل گندم و جو و همچنین سبزی و صیفی، ذرت، چغندرقند متمرکز شوند که خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز وجود دارد. 

افلاطونی تصریح کرد: هنگامی که از الگوی کشت صحبت می‌شود یعنی باید سازوکاری را فراهم کرد که نخست نیازهای داخلی کشور را تامین کند و سپس هزینه و انرژی محصولات پرآب بر و کم بهره را به تولید بذر و نهاده اختصاص دهد. 

 

 

image_2022_5_21-11_55_35_284_Urg

این مسئول به کاهش منابع آبی و نزولات جوی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی که استان با کم آبی روبرو است باید تولید بذر را در راستای افزایش کیفیت و افزایش بهره وری سوق داد.

شرکت‌های تولیدکننده بذر در قزوین باید آینده نگر باشند و برای خودشان برنامه ریزی کنند که این مهم در اعمال با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قابل تحقق است.

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۳۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی