باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اعتراض مسالمت آمیز و قانونی به پیشرفت کشور کمک می کند

 

اعتراض مسالمت آمیز و قانونی به پیشرفت کشور کمک می کند

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد سازنده و اعتراض مسالمت آمیز و قانونی موجب پیشرفت و تعطیلی آن باعث عقب ماندن کشور می شود.

 نشست بررسی عملکرد مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد و معیشت با حضور فاطمه محمدبیگی و لطف الله سیاهکلی، نمایندگان قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در تالار اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد‌.

در این نشست که به همت انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد، نمایندگان استان در مجلس پاسخگوی سئوالات و دغدغه های دانشجویان شدند.

لطف الله سیاهکلی در این نشست گفت: دانشگاه محل پرسش و پاسخ و بیان دغدغه ها و مطالبات مردم و دانشجویان است و این فرصت می تواند برای بیان و حل مشکلات مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی افزود: با تجربه سه ساله خود در مجلس باید اذعان کنم که قانونگذاری غلط و نبود نظارت مانع پیشرفت کشور می شود و همه باید کمک کنیم تا زمینه توسعه کشور مهیا شود.

سیاهکلی بیان کرد: قانون، جایگاه نظارتی را به مردم داده و شما نیز این وظیفه را به نمایندگان مجلس تفویض کرده اید و بر همین اساس نمایندگان مجلس ناظر بر دولت و همه دستگاه های اجرایی هستند.

333331111

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: با توجه به سیاسی بودن مجلس، در نتیجه قانونگذاری منبعث از جریان های فکری اصلاح طلب و اصولگرا بود اما اگر شاهد حضور مجلس قانونگذار باشیم، این مجلس بدون توجه به مذاهب سیاسی و بر اساس اصول عقلانی اقدام به قانونگذاری و قانون نویسی می کند‌.

سیاهکلی تصریح کرد: در جامعه معترض مصلح که حرف می زند و ایده می دهد داریم و در قانون هم این افراد محترم هستند اما بر خلاف قانون به این قشر حق اعتراض نمی دهیم.

وی گفت: مردم حق اعتراض دارند و هفته گذشته وزیر کشور در خصوص برگزاری اعتراض مسالمت آمیز و دارای مجوز تاکید کردند‌.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اظهارداشت: اگر اعتراض مسالمت آمیز در دستور کار نباشد قطعا به قهقرا می رویم زیرا فقه شیعه پویاست و می تواند مشکلات فعلی کشور و جامعه را برطرف کند.

سیاهکلی افزود: آنچجه در جهان دیده می شود رواج خشونت است و این موضوع فقط مختص ایران نیست و کشورهای تحریک کننده خشونت در ایران را هم درگیر کرده و شاهد بروز خشونت در کشورهای اروپایی و آمریکا هم هستیم.

وی در خصوص کترل فضای مجازی در جهان نیز تصریح کرد: انگلیس نهادهایی از جمله iwf دارد که فیلتر محتوای فضای مجازی است اما چطور این قانون در اروپا و انگلیس اجرا میشود اما در جمهوری اسلامی مانع اجرای قانون صیانت از کاربران فضای مجازی می شوند‌.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: اینترنت قطع نیست و فقط دو نرم افزار اینستاگرام و واتساپ برای حفظ امنیت کشور فیلتر شده اند‌.

سیاهکلی افزود: همه ما ذیل قانون زندگی می کنیم و اگر قوانین غلط یا دارای اشکال باشند در‌ مجلس اصلاح می شود و در ۳ سال اخیر هم بسیاری از قوانین اصلاح شدند.

وی گفت: اگر کسی نسبت به برخورد قوه قضائیه با عوامل اصلی اغتشاشات اانتقادی دارد، می تواند با مستندات و مدارک کافی آن را به قوه قضائیه ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی