باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
فعالیت واحدهای صنعتی و دامداری آلاینده سگزآباد را متروکه می کند

 امام جمعه سگزآباد گفت: وجود واحدهای صنعتی و دامداری های آلاینده و مشکلات ناشی از آن شهر سگزآباد را با خطر متروکه شدن روبرو کرده است.

حجت‌الاسلام محسن آذرتاش  با اشاره به فعالیت برخی واحدهای صنعتی و آلاینده در شهرک صنعتی حکیمیه اظهار کرد: وجود واحدهای صنعتی آلاینده در این شهرک صنعتی زندگی مردم شهر سگزآباد و روستاهای اطراف این شهر را با مخاطره روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه مردم از این واحدهای صنعتی که برخی از آنها در حوزه محصولات نفتی فعالیت دارند شکایت می‌کنند، تاکید کرد: این واحدها مواد اسیدی، بازیافتی و حتی روغنی را پالایش می‌کنند و همین امر باعث ایجاد بوی متعفن در شهر می‌شود.

امام جمعه سگزآباد اضافه کرد: علی رغم گلایه‌های فراوان از آلاینده بودن این واحد صنعتی و ایجاد بوی تعفن و غیرقابل تحمل در شهر، اما متأسفانه تاکنون بازخوردی نداشته است و اقدامی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی مربوطه و مسئولان این واحد صنعتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه نظر کارشناسان محیط زیست در رابطه با آلاینده نبودن این واحدها با آنچه مردم در شهر حس می‌کنند متفاوت است، اضافه کرد: فعالیت آلاینده این واحدهای صنعتی و ایجاد بوی تعفن آن شرایط را برای افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی، ریه‌ای هستند و یا افراد سالمند، سالخورده و حتی کودکان سخت و غیرقابل تحمل کرده است.

حجت‌الاسلام آذرتاش ادامه داد: انتشار بوی این مواد سمی در کوتاه مدت تأثیر چندانی ندارد اما در دراز مدت با نفوذ در ریه مردم، مشکلات تنفسی زیادی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین ایجاد این بوی متعفن باعث شده است تا شهری با قدمت بالای فرهنگی، وجود افراد فرهیخته، علمی و… شبیه روستایی باشد که هیچ کسی تمایلی به حضور و زندگی در آن ندارد.

مردم تمایل به زندگی در سگزآباد را از دست داده‌اند

این مسئول بیان کرد: به دلیل بهره بردن و کسب سود توسط عده‌ای، خیلی از مردم ذوق و تمایل خود را برای زندگی در سگزآباد از دست داده‌اند و شرایط موجود را غیر قابل تحمل می‌دانند.

وی اضافه کرد: در جهت رفع این مشکل به خیلی از جوانان این شهرستان وعده و وعیدهای زیادی داده شده است و پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است اما متأسفانه تاکنون نتیجه خاصی در بر نداشته است و همین امر ممکن است موجب شود تا حواشی برای شهر ایجاد شود لذا باید همه جوانب در نظر گرفته شود و برای مردم و نظام هزینه تراشی نکنیم.

امام جمعه سگزآباد همچنین با اشاره به راه اندازی برخی دامداری‌های بزرگ در حواشی سگزآباد ادامه داد: در شرایطی که به ازای هر کیلو گوشت یک و نیم تن آب نیاز است وقتی این میزان آب مورد نیاز را در تعداد واحدهای دامی ضرب کنیم بیش از چند صد میلیون متر مکعب آب لازم دارد یعنی این واحد به چیزی بیش از مصرف آب کل شهر نیاز دارد و این موضوع باعث می‌شود تا کلیه ذخایر آب زیرزمینی نیز از بین برود.

وی تصریح کرد: در اطراف شهرستان زمین‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند و از ایجاد صدمات و لطمات به شهر، زندگی مردم، محیط و… جلوگیری کنند.

خطیب جمعه شهرستان سگزآباد در پایان افزود: این شهرستان با قدمت تاریخی زیاد دارای ظرفیت توریستی است و باید در سطح بین المللی، علمی و… معرفی شود اما متأسفانه وجود واحد صنعتی و دامداری آلاینده، هدررفت منابع آب زیرزمینی، بهداشت، سلامت و… موجب می‌شود تا شهر به یک متروکه تبدیل شود. مسئولان باید این موضوعات را مورد توجه قرار دهند و به جزئیات دقت کنند و از ایجاد خسارات، صدمات و… جلوگیری کنند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی