باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بدنه شهرداری قزوین هماهنگ نیست

چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۷ ب.ظ
بدنه شهرداری قزوین هماهنگ نیست

 عملکرد شهرداری قزوین در بحران برف اخیر نشان از یک عدم هماهنگی در ساختار مدیریت شهری دارد.

عملکرد مدیریت شهری و شهرداری قزوین در روزهای اخیر و در قبال بارش برف را می‌توان جزو مباحث داغ این روزهای شهر قزوین دانست. بارش شدید برف از اولین ساعات بامداد روز یکشنبه باعث شد تا شهر قزوین چهره‌ای متفاوت به خود بگیرد اما در این بین بخش عمده‌ای از شهروندان معتقد هستند رسیدگی شهرداری به معابر شهری تنها به خیابان‌های اصلی و محدود به بخش‌های مرکزی شهر بوده است.

این در حالی است که تصاویر منتشر شده از معابر اصلی برخی مناطق شهر از جمله مناطقی همچون کوثر و مینودر نشان می‌دهد عملکرد شهرداری در برخی از معابر اصلی نیز رضایت بخش نبوده و با نارضایتی شهروندان روبرو بوده است.

شاید اولین منتقدین این عملکرد درا باید عباس کاظمی فرماندار قزوین دانست.

شرمنده مردم شدیم

عباس کاظمی که از اولین ساعات روز در سطح شهر حضور داشت بعد از ظهر یک شنبه با انتشار مطلبی در فضای مجازی از شرمندگی در حوزه رسیدگی به مردم سخن گفت.

وی در این مطلب از ناهماهنگی در مدیریت شهری سخن گفته و خلأ قانونی را یکی از مشکلات این ناهماهنگی دانست.

بدنه شهرداری قزوین هماهنگ نیست

فرماندار قزوین در این مطلب اظهار کرد: «از صبح امروز شنیدن گله مندی مردم عزیز قزوین از نحوه برفروبی معابر برایم بسیار ناراحت کننده بود. تلاشمان را برای ایجاد هماهنگی در مدیریت شهری کردیم. شاید اگر امکان قانونی ورود میدانی برای حل مشکل را داشتیم کمتر شرمنده مردم می شدیم».

انتشار این مطلب نشان از یک هم گسیختگی و ناتوانی در مدیریت شهری و شهرداری قزوین داشت؛ نکته‌ای که ماه‌هاست در شهر به وضوح خود را نشان داده است.

عملکرد سازمان‌های شهرداری ضعیف بود

علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز با تأیید نظر فرماندار، عملکرد شهرداری و سازمان‌های وابسته را ضعیف ارزیابی می‌کند.

وی  با بیان اینکه سیاست‌های شورا در راستای مدیریت سامانه بارشی را خیلی پیش از این ابلاغ کرده بودیم، اظهار کرد: باید بپذیریم این عملکرد قابل قبول نبوده و ضعیف بوده است.

فرمانی ادامه داد: عدم وجود تجهیزات به روز و مناسب، عدم نظارت بر عملکرد پیمانکاران و عدم هماهنگی مدیریت شهری باعث شد تا شهرداری قزوین نتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کار در معابر اصلی از همان ساعت اولیه شروع شد و سعی کردیم مشکل مردم در معابر اصلی حل شود اما در معابر فرعی واقعاً اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

بدنه شهرداری قزوین هماهنگ نیست

از مردم عذرخواهی می‌کنم

رئیس شورای اسلامی قزوین گفت: در نحوه مدیریت برفروبی شورا انتقادات شدیدی به شهرداری دارد و باید نقاط ضعف احصاء و با عواملی که توانایی لازم را نداشتند برخورد لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از همه مردم و شهروندان عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم شاهد تکرار اینگونه اتفاقات در شهر نباشیم.

به نظر می‌رسد ساختار فرسوده و بدون نوآوری مدیریت شهری انگیزه جدی برای ارائه خدمات به موقع مردم را ندارد. عدم استفاده از مدیران توانمند و با انگیزه در بدنه مدیران شهرداری قزوین و عدم توانایی در هماهنگی مدیریت شهری از مشکلاتی است که باعث بروز نارضایتی‌ها در شهر قزوین شده است.

همچنین شورای شهر و شهردار لازم است در سایه یک تعامل مثبت یک بار برای همیشه برای ترمیم این بدنه ناهماهنگ و چه بسا بی انگیزه فکری جدی بکنند.

عدم ترمیم این بدنه آسیب‌های بزرگی برای شهر قزوین به دنبال داشته و اگر فکر جدی برای آن نشود این آسیب‌ها روز به روز بزرگ‌تر و چه بسا غیرقابل جبران خواهد بود.

مهر قزوین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی