باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

پایدار سازی دشت قزوین اولویت بخش کشاورزی استان قزوین است

پایدار سازی دشت قزوین اولویت بخش کشاورزی استان قزوین است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پایدر سازی دشت قزوین اولویت بخش کشاورزی استان است که بایستی توجه ویژه به آن شود.

 محمد حسین عطایی در آیین رونمایی از سند الگوی کشت و اتعقاد تفاهم نامه ایجاد دهکده(پردیس) فن آوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که با حضور خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشور، جهانشاهی مدیر کل پارک کشاورزی سازمان تحقیقات کشاورزی ، معاونین استانداری، مدیران کل استانداری و دستگاههای اجرایی و کارشناسان بخش کشاورزی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت دشت قزوین بر  کسی پوشیده نیست و نجات این دشت با ۴۷۰ هزار کتار در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است که در همین راستا ساختار اداری و سازمانی برای احیای دشت قزوین ترسیم شده که امیدواریم شاهد رشد و توسعه این دشت باشیم.

وی افزود: دشت قزوین بنیانگذار کشاورزی مدرن در کشور است و بایستی آغاز کننده توسعه بخش کشاورزی باشد.

عطایی به تامبن امنیت غذایی و ضرورت آن در کشور اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی ۳ راهبرد پیش روی داریم که توسعه سطح زیر کشت که در این زمینه محدودیت وجود دارد ، تغییرات در نوع و روش کشت(الگوی کشت) که جزو سیاست های اصلی وزارت متبوع است و در نهایت دانش بنیان سازی کشاورزی است.

 

IMG_20230305_102942_106

وی بر لزوم اهمیت افرایش بهره وری با دانش بنیان سازی و نفوذ دانش در کشاورزی تاکید کرد. 

عطایی خاطر نشان کرد: استان قزوین پتانسیل مستعدی در اجرای طرح های مهم بخش کشاورزی دارد و در حال حاضر جزو استانهای ۷ یا ۸ در کشور هستیم که توانسته ایم دهکده مردیس فن آوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی احداث و ایجاد کنیم.

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی