باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نرخ بیکاری قزوین ۵.۸ درصد اعلام شد/ ۲٠ هزار نفر تعهد اشتغال استان در سال ۱۴٠۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نرخ بیکاری استان را رقم ۵/۸ درصد اعلام کرد.

نرخ بیکاری قزوین ۵.۸ درصد اعلام شد/ ۲٠ هزار نفر تعهد اشتغال استان در سال ۱۴٠۲

 عین الله کشاورز ترک در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در محل سالن جلسات اداره کل کار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکار های اساسی مقابله با تورم، رشد سطح تعاون و رفاه اجتماعی در جامعه است.

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین برنامه ریزی متناسبی را جهت ارتقاء سطح گردشگری انجام داده و در سال جاری وارد فاز اجرایی این پروژه خواهد شد که از طریق جذب گردشگر بازخورد مالی خوبی را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: بالغ بر ۳۶۰۹ تعاونی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۹۱۰ تعاونی فعال و ۲۶۹۹ واحد تعاونی غیر فعال است.

کشاورز ترک اذعان کرد: دستگاه هایی همچون شهرداری و نظام مهندسی در خصوص تعاونی های مسکن مهر همکاری های لازم را با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارند.

وی اضافه کرد: به دنبال تغییر کاربری اراضی مسکن تعاونی جانبازان هستیم که یکی از زمین ها در شفیع آباد با کاربری کشاورزی و دیگری در ولیعصر با کاربری تجاری و مسکونی است.

این مقام مسئول نرخ بیکاری استان قزوین را رقم ۵/۸ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر استان با مشکل کمبود نیروی کار مواجه می باشد به طوری که در شهرستان البرز بالغ بر ۹۰۰ نیروی کار نیاز است.

کشاورز اظهار کرد: سال گذشته تعهد اشتغال استان قزوین، ۲۶ هزار نفر بود که امسال با کاهش حدود ۶ هزار نفری به ۲٠ هزار نفر رسیده است.

وی همچنین عنوان کرد: پیمانکاران شرکت‌های گاز، مخابرات و برق از اتباع خارجی (افغانستانی) برای تأمین نیروی انسانی استفاده می‌کند که در این راستا نیز ورود کرده‌ایم تا این تخلفات نیز به حداقل برسد.

کشاورز ترک ادامه داد: تاسیس تعاونی مسکن خبرنگاران قزوینی در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است و به جد پیگیری خواهد شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: تعاونی فرهنگیان، کشاورزان و... استان قزوین از تعاونی های مطرح در سطح کشور هستند اما متاسفانه در بحث تعاونی مسکن، استان قزوین جایگاه مناسبی را ندارد.

این مقام مسئول از آغاز طرح ساخت ۶ هزار واحد مسکن کارگری در استان خبر داد و عنوان کرد: عدم ورود جدی تعاونی های مسکن در استان قزوین مشکلات جدی را در این حوزه به وجود آورده است به طوری که تعداد صدور پروانه ساختمانی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

کشاورز ترک با اشاره به عقد تفاهمنامه بین شهرک های صنعتی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین، توانسته ایم بیش از ۴ هزار نفر را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان گفت: رشد ۳۰۰ درصدی وام های مشاغل خرد وخانگی از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی